youtube ve spotify işleri

Youtube videolarında kendi çalışmalarım olan kitapların tanıtımlarıyla başlayıp, okuduğum ya da önerdiğim edebi kitaplara geçiş yapmıştım geçen yıl bugünlerde. Daha sonra da siyasal kavram ve konulara dair videolar çekmeye başladım. Bunların kitap videolarından daha çok ilgi gördüğünü söyleyebilirim. Özellikle neoliberalizm videosu...

Tabii video çekerken, arka planı ayarla, ışığı ayarla, ne giyeyim, bir önceki videoda ne giymiştim kontrolü, sakallar fazla mı uzun, kıyafet kırışık mı, gözlük camı parlıyor mu diye dertlere de giriyorum. Eee el içine çıkıyoruz. 6 milyardan ya da 83 milyondan bir kaç kişi uğrasa da iyi görünmek lazım.

Bir iki akademik arkadaştan iyi yapmışsın/iyi gidiyorsun teşvikini gözümde büyüterek moral topluyorum. Arada video altlarına ve mail adresime sorular da geliyor. Büyük ihtimalle hocalarının sorduğu sorularla veya ödevleriyle ilgili öğrenci soruları... Yakın zamanda dünyayı saran salgınla ilgili gündemi yakalamaya çalıştığım da oldu; uzaktan eğitim meselesiyle birlikte bu dönemki derslere yönelik işleri de araya sıkıştırdım, o bağlamda bir kaç tane daha yapmam gerekli. İçerik zenginleşiyor kısacası.

Videoların spotitfy'da yayınladığım podcast versiyonları da var. Aynı kaydın ses halini yüklüyorum. Fena değil, orada da takipçi artıyor ufaktan. Teknik olarak sıkıntılı bir süreç: telefondaki videoyu önce mp3'e çevirip onu spreaker sitesine yükleyip rss feed'ini spotify'a atmak...

Bütün bunları sınırlı internetle halletmek de cabası.

Aslında teknolojik gelişmelere kolay adapte olamam ama bir yandan da öğrenmek isterim, işte böyle yavaş yavaş ilerliyoruz. İnternet cafelerde websitesi yaptığım günlerden bugünlere... Disketlerde fotolar... Ben html öğrenene kadar başka teknolojiler ilerledi. Şimdi bloglarla idare diyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

41'den

Annemsiz ilk doğum günü