Peter Carey / Bir Sahtekar Olarak Hayatım

Yaz okumaları, devam. Takip etmek, neyin kimi anlattığını oturtmak zordu ama hikaye ilginçti. Gerçekten olup olmadığı belli olmasa da bir şairin başka bir karakter yaratarak ünlü olduğu iddiası.

"Ne berbat bir şey bu, Christopher, bu noktaya gelmek.
Ölümün hepimize geldiğini söyledim.
Hayır, hayır. Şu lanet hayatım boyunca bir sanat eseri yaratmaya çalıştım. Ve şimdi sonum gelince, onu verecek yalnızca sen varsın. Eski düşmanım.
....
Bu ne?
Onu yok etmeyeceğine yemin et, dedi.
Kitabın adını taşıyan ilk sayfasında o yırtıcı, alaycı, iğneleyici başlığı gördüm: Bir Sahtekar Olarak Hayatım.
Onu yakmayacağına yemin et .
Bu nedir?
İnsan ruhu, dedi.
Kendi kendiyle alay ettiğini sandım. Ne bekliyordum ki? Elbette sanat değildi.
Yemin ediyorum, dedim ona, buna hiçbir şekilde zarar vermeyeceğime yemin ediyorum.
Gerçeği söylüyordum. Bir paranoyak şizofrenin sabuklamaları da olsa -ki tam da öyle düşünüyordum- onu muhafaza edecektim." Syf 226.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

41'den

Annemsiz ilk doğum günü