büyüdüğünü hissetmek

İnsanın büyüdüğünü hissetti anlar nelerdir? Mekan aynı kalırken senin gittikçe irileşmen belki, en basit-fiziksel anlamıyla. Bu ayakkabı bana olmuyor-bu pantolon bana kısa geliyor, duygusu. Çok yerimde duran biri değilim, yer-yurt farklı yörelerde; ama daha önceleri gelinen yerlere tekrar geldiğinde, o sokaklarda tekrar yürürken farklı şeyler hissettiğinde anlıyor insan kafatasının içinde değişenleri...

Altıkat'tan Veysel Karani Camii'ne kadar yürüdüm sabahın beş buçuğunda; ağaç kokuları, memleketin en güzel zamanı-yürürken terlememek; baharın bir-iki gün sürdüğü Ankara'dan, en güzel mevsimin bahar olduğu-ilkiyle/sonuyla- Çukurova'da gezinmek...

Bu sokaklardan geçenler beni kendine aşık etmişti, bu sokaklardan geçenler canımı bezdirmişti, bu sokaklardan geçerken buraya bir daha dönmek istemiyorum demiştim ve bu sokaklarda kan-ter içinde kendi kendime gelmiştim.

Yorumlar

ligea dedi ki…
ilkokul dörtten beşe geçtiğimde hızla uzayan kollarda kısa kalan sümerbank gocuğundan bilmiştim.
o günden beri büyümedim
!
Nisa dedi ki…
Fasıla. İyidir çoklukla.

Bu blogdaki popüler yayınlar

41'den

Annemsiz ilk doğum günü