oğuz türkleri

Az'in sesli güldüğüm pasajlarından biri:

'
"Çünkü Oğuz Atay'ı bilip de, o zamanda yaşayıp da başına gelenleri görmezden gelen kim olmuşsa, hepsi suçlu! Onun için pişma falan değilim! Neye pişmanım biliyor musunuz? O iki herifi öldi zannedip de oradan çıktığma!"

"Senin ne ilgin var Oğuz Atay'la?" diye sorulunca gülmüştü Derda.

"Ne demek ne ilgin var? Biz Oğuz Türkleriyiz!"

Soruşturmanın bundan sonrası aniden ilginçleşmişti. Yeni bir terör örgütü keşfetmiş olmanın heyecanıyla soruldu.

"kim bu Oğuz Türkleri? Örgüt müsünüz siz? Kaç kişisiniz?"

"Bak onu ben de bilmiyorum. Yani orada bir yerde olduklarını biliyorum ama kimler, kaş kişiler haberim yok. Ama her yerde işaretlerini görüyorum."

"Ne işaretiymiş bu?" denfiğinde de O'nun içinde A'yı çizmişti kağıda. Polislerden biri "Ama bu..." diyecekti ki diğeri kolunu onu susturmuş ve sormuştu:

"Genç olanları çıkarmışsın meyhaneden. Niye?"

"Oğuz Atay, 1977'de öldü. O çıkardıklarım daha doğmamış çocuklardı bile o zamanlar. Belki de daha çocuktu hepsi. Onun için çıkardım onları." '

(Hakan Günday/Az/syf.316)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

41'den

Annemsiz ilk doğum günü